Vis Viridis Consult

De la ARENDIS la MANAGIS

De la ARENDIS la MANAGIS

Vis Viridis Consult pregătește un nou software! MANAGIS va fi un soft de management al fermei, menit să îi ajute pe fermieri să obțină mai mult control și o perspectivă de ansamblu bazată pe numere asupra proceselor critice ale afacerii lor.

Vis Viridis Consult este echipa de dezvoltatori a programului ARENDIS, cea mai folosită aplicație de gestionare a contractelor de arendă din România.

Unul dintre co-fondatorii Vis Viridis Consult, Robin Friedmann, este el însuși fermier, fiind coproprietar al unei ferme din Dolj ce lucrează în arendă aproximativ 3.600 ha și gestionează 1.600 de contracte de arendă.

Idealul noii aplicații, MANAGIS, nu este acela de a fi cea mai complexă aplicație și nici de a fi perfectă. Dezvoltatorii și-au propus ca aplicația să fie cel mai ușor de folosit și cea mai completă, astfel încât să acopere cele mai frecvente probleme ale fermierilor.

Arendis, prima aplicație de gestionare a contractelor de arendă din România (2011)

Robin Friedmann despre MANAGIS: „Sunt multe softuri de management al fermelor pe piața din România, însă acestea sunt foarte complexe și dificil de utilizat în activitatea de zi cu zi. Majoritatea sunt făcute în afara României și nu sunt bine adaptate la piața locală.

România are propriile sale reguli, proceduri și cutume. În cailtate de fermier, știu foarte bine că fermele mici și mijlocii nu au resursele umane și nici capacitatea de a introduce zilnic date timp de ore întregi într-un soft complex de management al fermei.

Majoritatea concurenților noștri sunt neinteresanți pentru fermierii locali din cauza complexității sporite a aplicațiilor dezvoltate, precum și a costurilor.

Spre deosebire de concurenții noștri, nu ne-am concentrat pe dezvoltarea unui sistem ERP complex. Este dificil să avem control 100% asupra datelor introduse. Fermierul mic sau mijlociu nu are nevoie dincolo de softul sau de contabilitate de un soft de fermă care să îi calculeze costurile și care să aibă tot aplicabilitate contabilă.

Din punctul meu de vedere, fermierul are nevoie de o hartă, de o privire de ansamblu asupra lucrărilor agricole, stocurilor și utilajelor. De aceea, MANAGIS este un soft de management al fermei foarte intuitiv și ușor de folosit de către oricine.

Robin Friedmann, fermier și co-fondator Vis Viridis Consult

La Vis Viridis Consult ne concentrăm foarte mult pe ușurința în utilizare și pe menținerea complexității doar la nivelul la care este necesară. Bineînțeles, MANAGIS poate fi particularizat în funcție de necesitățile fiecărui client, după cum clienții ARENDIS știu deja foarte bine”.

Dezvoltarea aplicației de la fermierii din România pentru fermierii din Româniaeste un mare avantaj competitiv pentru dezvoltatorii ARENDIS, ce au reușit încă din 2012 să ofere un produs complet și ușor de folosit, plecând de la nevoile reale ale fermierilor din viața de zi cu zi.

De fapt, așa a și luat naștere ARENDIS – din necesitatea lui Robin Friedmann de a gestiona mai eficient plata arendei, documentația aferentă și toate procesele critice ale afacerii sale.

Pentru cititorii noștri care nu sunt familiarizați cu ARENDIS, aceasta a fost prima aplicație din România pentru gestionarea contractelor de arendă, fiind creată în 2011 de către Robin Friedmann, german stabilit în Craiova și fermier, și Josef Kalleder craiovean și specialist în tehnologie.

Josef Kalleder, specialist IT și co-fondator Vis Viridis Consult

ARENDIS a venit în întâmpinarea nevoilor fermierilor români, oferindu-le acestora soluții reale de automatizare și organizare a activităților care, până la momentul respectiv, necesitau alocarea de resurse considerabile de bani și mai ales de timp.

Automatizarea adusă de ARENDIS vizează în primul rând emiterea de documente – contracte, acte adiționale, facturi, chitanțe, ordine poștale, rapoarte contabile și toate celelalte documente ce se regăsesc în viața unui fermier.

În cazul unui număr mare de contracte de arendă, timpul necesar pentru întocmirea manuală a acestor documente poate fi foarte mare, în condițiile în care, cu ajutorul ARENDIS, emiterea simultană a tuturor documentelor de care aveți nevoie se face doar printr-un singur click!

În plus, se elimină și riscul erorii umane ce apare când sunt completate manual actele, erori ce generează pierderi deloc neglijabile.

Pentru a vă face o idee, clienții ARENDIS descoperă, după instalarea aplicației, o medie de 7,86% din totalul suprafețelor arendate ca fiind plătite dublu (parcele dublu suprapuse).

Pierderile diferă, bineînțeles, în funcție de suprafețe și de prețul arendei, însă, dupa cum spuneam, nu sunt deloc neglijabile.

Vis Viridis Consult, dezvoltator de soluții software pentru agribusiness

În afara celor sus-menționate, alte funcții foarte apreciate de către clienții ARENDIS constau în evidența în format digital a tuturor documentelor și informațiilor despre arendatori și relația cu aceștia, precum:

  • posibilitatea de plată a arendei în produse și/sau în bani
  • când au fost făcute plățile
  • modalitatea de a pre-înregistra plățile viitoare (plăți consemnate pe borderou)
  • alertă cu privire la contractele ce urmează să expire (primiți un mesaj înainte de expirarea contractelor)
  • înregistrarea ofertelor de cumpărare pentru terenuri și urmărirea ofertelor
  • practic tot ce ține de relația cu arendatorii, dar și cu statul!
  • etc.

Astfel, ARENDIS poate fi integrat cu softul dumneavoastră de contabilitate, generând automat declarațiile 112 și 205!

Datorită acestei evidențe digitale, fermierii își organizează mult mai eficient activitățile și soluționează mult mai rapid sarcinile pe care le au de îndeplinit, găsind tot ce au nevoie la doar un click distanță!

Cu Arendis reduceți timpul necesar pentru gestionarea documentației de arendă și a plăților cu până la 75%!

Toate acestea nu necesită experiență anterioară în computere sau softuri, deoarece programul a fost special conceput într-un mod intuitiv, care să-l facă ușor de folosit.

Chiar și așa, echipa de suport clienți este mereu disponibilă, acesta fiind un alt motiv pentru care ARENDIS a continuat să crească atât ca număr de clienți, cât și ca apreciere din partea acestora, încă din 2012.

După angajare, fiecare membru al echipei de suport clienți a trecut printr-o perioadă de pregătire și calificare de 2 luni pentru a putea oferi clienților suportul necesar la cele mai înalte standarde de promptitudine și înțelegere a cerințelor clientului.

Echipa Vis Viridis Consult (o parte din ea)

De aceea, putem spune că parteneriatul cu Vis Viridis Consult începe imediat după strângerea mâinii. Conform clienților ARENDIS ce au renunțat la serviciile concurenței, acesta este un alt avantaj competitiv deosebit de important, ce a fost cultivat încă de la înființarea VVC.

Aproape 10 ani mai târziu, ARENDIS este cea mai completă soluție din România pentru gestionarea tuturor contractelor dumneavoastră de arendă și a proceselor din jurul acesteia.

Aceasta se datorează în special faptului că aplicația primește zilnic actualizări în urma solicitărilor ce apar din partea clienților.

Complexitatea aplicației, alături de echipa foarte implicată aflată în spate – atât IT, cât și suport clienți – stau la baza satisfacției clienților, deopotrivă nume sonore din agricultură și ferme mai mici, din toate zonele agricole ale României.

După povestea de succes cu ARENDIS, echipa Vis Viridis Consult a decis să continue cu MANAGIS.

Managis, soft gestionare ferma aflat in curs de dezvoltare

Astfel, dezvoltatorii aplicațiilor doresc să își valorifice întreaga experiență acumulată în acești aproape 10 ani pentru a oferi o soluție completă tuturor fermierilor care au nevoie să își gestioneze cât mai eficient lucrările agricole, produsele folosite, utilajele, depozitele și angajații.

Foarte mulți fermieri nu măsoară acești indicatori, nu au o trasabilitate a resurselor, precum:

  • managementul stocurilor (depozite, silozuri, cisterne, magazii etc.) – programul emite note de intrare-recepție (NIR), bonuri de consum și fișe de lucru
  • cantitatea de combustibil, semințe sau fertilizatori folosită la lucrările agricole
  • numărul de ore lucrate de fiecare angajat sau de toți angajații la o lucrare agricolă
  • istoricul culturilor și rotația acestora de-a lungul anilor
  • planificarea culturilor și lucrărilor agricole
  • etc.

Noua aplicație dezvoltată de echipa de la Vis Viridis Consult va oferi fermierilor un cadru foarte ușor de înțeles și de utilizat, în viitor inclusiv de pe telefonul mobil sau de pe tabletă, pentru a le permite să ia decizii bazate pe numere, în deplină cunoștință de cauză, crescând astfel randamentul agricol și economic.

Planificarea culturilor pe harta interactivă Managis

MANAGIS va putea fi folosit în timp real, de la birou sau direct din teren, atât pentru a planifica lucrările agricole, cât și pentru a urmări execuția lor.

Aplicația va oferi, practic, o imagine de ansamblu și un istoric asupra tuturor informațiilor relevante pentru fermier.

Bineînțeles, softul va fi personalizat în funcție de necesitățile fiecărui fermier în parte, la fel ca în cazul ARENDIS, fapt ce a atras aprecierea și satisfacția clienților de-a lungul anilor.

Noua aplicație, aflată în faza de testare, pare cel puțin la fel de promițătoare precum ARENDIS, fiind creată de la firul ierbii, adică plecând de la necesitățile reale ale fermierilor, cu care echipa interacționează zilnic.

De-a lungul anilor, această comunicare constantă cu clienții a fost un real avantaj pentru Vis Viridis Consult, dezvoltatorii aplicațiilor, oferindu-le perspective direct din teren și ajutându-i să acopere toate situațiile cu care se pot confrunta fermierii. Pentru mai multe detalii despre ARENDIS și MANAGIS, vă invităm să aruncați o privire pe site-ul echipei, www.vvc.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button